Phuket /khao sok

5 april 2018 - Khao Sok, Thailand

4 april.
Het is weer tijd om het drukke, toeristische phuket achter ons te laten. Eerst rustig ontbijten en na een wandeling naar jungceylon (airco shoppingmall) checken we uit bij blue ocean resort. Rond half 12 stond de minivan klaar voor een ritje van 3u naar het nationaal park khaovertelden q sok. Met de foute 128 op de  achtergrond blijft de sfeer er in... Rond 16u zijn we dan eindelijk gearriveerd bij art s riverview lodges. Na het inchecken en de nodige pintjes verkennen we ons onderkomen voor 2 nachten. Basic hutjes op palen....fan....bed met zeer dunne matras en klamboe en een douche met een straal of 2 heeft toch wel zn charmes. #meermoetdaniezijn. De bungalow van Isabelle en Yves heeft een gat in t dak. De eigenaars vertelde thans om alles goed af te sluiten zodat de apen  niks kunnen jatten. #hebben dakwerkerbijons... Ondertussen heeft  iedereen een serieus hongerke. In het restaurant doen we ons tegoed aan e thais schoteltje en bier en gin tonic mag niet ontbreken. Rond 19u wandelen we met pitslamp nog even naar het dorpje voor sneuk en ijsjes. Nadien belanden we in een reggaebar waar (voor de verandering) de cocktails rijkelijk over de toog gaan. Yves probeert de muggen te verjagen met e vuurke...rond 23u zoeken we onze bungalow terug op...oeps waar sliepen we al weer? Karamel  (den hond des huizes) loopt mooi voor ons op. Ook hij vindt onze bungalow niet...hadden we Jo maar gevolgd....uiteindelijk vinden we ons stekje en spartelen we onder onze klamboe. Wat een nacht....de houten plank en het flinterdunne matraske houden sommigen uit hunne slaap. Rond 7u is het bijeenkomst van apen rond onze bungalow..kostelijk om te zien hoe ze van de ene op de andere tak springen.  Na spek met ei zijn we klaar voor een dagje khao sok national park. Net vertrokken moeten we stoppen voor een serieuze grote zwarte slang op de weg. 'Welcome in the jungle'. Na een uurtje minivan stoppen we even aan een lokaal markt. Vervolgens arriveren we aan de ingang van het park waar we opgepikt worden door een longtailboot.  T is wel even kijken wie waar zit om de boot in balans te houden. Na 40 minuten genieten van kalksteenrotsen die oprijzen uit het water arriveren  we aan een restaurant met bungalows waar er tijd is voor een plonske. Rond de middag eten we BBQ fish., rijst, thai omelet,  groentjes en green coconut soup met kip. En als desserke verse ananas en meloen. Na de lunch staat er een korte trekking op het programma. Na een korte rit met de longtailboot beginnen we aan een wandelingske (35% omhoog). Effe afzien...t zweet loopt langs ons af door die hoge vochtigheid. We worden opgepikt door een bamboeraft die ons brengt tot aan een grot met stalgmieten en stalgtieten. En onze gids ziet nog van alles .. .Ge moet serieus fantasie hebben. Uit de grot moeten we terug op de bamboeraft....en de wandeling terug in omgekeerde richting.  Na een 40 minuten boot arriveren we terug aan onze minivan De pintjes en ijsjes hebben we dan toch wel verdiend. Moe maar voldaan gaat het terug richting onze bungalows.

1. Leroi Brigitte:
    Prachtig,tis wel wat anders 🐒🐒🐒🐒🐒als huisdier wij zijn 🐶🐶🐶gewoon 😂😂😂
  2. Deborah:
    Wauw supermooi daar alllemaal!! Ben jaloers :-) xxx
  3. Petra:
    5 april 2018
    Het is daar wel echt heel mooi. Genieten maar.