Koh phangan

8 april 2018 - Koh Phangan, Thailand

Opgestaan onder een stralende zon. Een ontbijtje op het strand. Dit is genieten. Door de wespensteek en de warmte is de voet van Emily toch erg gezwollen. Even langsgaan in het ziekenhuis voor alle zekerheid. Wat een amateuristische praktijken. Ze krijgt de thermometer onder de oksel...bloeddruk wordt genomen....en dan spreken ze dadelijk om een antibiotica infuus te geven.. .(BRENGT GOED OP). Niks van...een siroop is zeker voldoende. Ik krijg antibiotica.en paracetamol mee. Ondertussen regelt Yves een jeep en 4 brommertjes. De mannen en vivi gaan naar het hanenvechten en de vrouwen en kids doen een eilandtour op de brommer. Hier worden serieus grenzen verlegd. Eerst tanken en dan rijden we naar het noorden van het eiland waar we stoppen op het malibustrand. De kids spelen en snorkelen een tijdje in het water en de vrouwen drinken een pintje. Nadien zetten we koers naar een zaakje met homemade icecream...de mannen zijn ondertussen ook terug van hanenvechten. Ineens begint het te waaien...daar komt er een storm aan. Ik stel voor om toch naar een lokaal marktje te rijden. Onderweg begint het serieus te regenen. Dan maar schuilen....wai wai. In een mum van tijd staan de straten blank. Na een half uur klaart het een beetje op en gaan naar de overdekte foodcorner waar we een pizza bestellen. Nadien nog even naar de zaterdagmarkt. We kuieren tussen de eetkraampjes. Ondertussen is iedereen een beetje opgedroogd maar toch besluiten we terug richting bungalows te gaan. Bart en Martine, Erwin en vivi en ikzelf nemen de brommers. Yves zorgt dat de rest veilig thuis komt. Toch wel een pittig ritje. Het begint terug te regenen, straten die op plaatsen onder water staan, en de regen tegen je gezicht. Welkome to a tropical island! Allemaal veilig aangekomen springen we onder een warm doucheke. Tijd voor iets tussen de kiezen te steken. We splitsen ons op. Sommigen hebben nood aan wat Europeanfood en eten een steak bij phangancove. Yves Emily en ik kiezen voor een local thai schoteltje. Rond 22u is iedereen moe en Ge niet van een welverdiende nachtrust...