Dinsdag 10/4 woensdag 11/4

12 april 2018 - Koh Phangan, Thailand

We worden luier en luier. Onze dagen bestaan uit opstaan...bikini aandoen...ontbijten....op het strand liggen...laat lunchen....liggen.. massage ..en eten...en afsluiten op t strand. De kinderen genieten van het zwembad en de zee. Meer moet het niet zijn. Woensdag ochtend naar de pier gereden om de boot en bus tickets te regelen naar het treinstation. Nog wat gaan shoppen (zonder hangmat gaan we niet naar huis). We besluiten om een standwandeling te doen naar zen beach (naaktstrand). Na wat foto s besluiten martine en isabelle om een stukje terug te zwemmen. Ondertussen is de zee wat ruwer geworden en zwemmen we naar het ondiepe...Bad Idea...Isabelle trapt in stekels. Martine trekt er dadelijk 1 uit. Op het strand lojkt het of er nog 2 insteken. Na en uur keuteren krijgt isabelle ze er niet uit. Dan bijven ze maar zitten. Wat isobetadine der op en een verbandje moet wel voldoende zijn. Doorsteunen lukt niet. Maar soit. Bob marley zong: everything is gonne be allright.
De beste investering ooit..een soort Thaise fluit gekocht op het strand voor Erwin.. .en hij oefent...en oefent...Tegen de avond met enkelen vertrokken naar de andere kant van het eiland. Het strand waar de full moonparty doorgaat. Jo verlegt zn grenzen elke dag meer en meer... hij spreekt nu al van een vespa te kopen. Yves en Nancy zouden nakomen met de jeep. Onderweg krijgt Bart platte band. Isabelle neemt de brommer over omdat ze alleen zit en we gaan op zoek naar een bike repair. Even laten oppompen. Voor een stukje houdt hij wel weer. We wagen het toch om de bergen aan te doen tot haadrin (full moonparty). Maar al gauw voelt het alsof de vespa onder je uitglijdt. In haadrin komen we nog een bike repair shop tegen. 20 minutes to fix...make a new tyre. We rijden verder met 3 brommertjes en parkeren ons nabij het strand. Je ziet dat hier de fuifbeesten verblijven. Overal muziek op het strand. We planten ons neer op matjes in het zand en genieten van gin tonic aan 2.5 euro. Ondertussen heeft Yves zich omgedraaid met de jeep. De kids waren moe. We besluiten dan ook maar terug te keren naar de rustige kant van het eiland. Pizza zal het zijn.... We stoppen aan een thai...italiaans restaurantje kort bij ons en vragen of het nog lukt om met 11 te eten. Tuurlijk...no problem.. .we rijden eerst naar het resort om Yves en Nancy en de kids op te pikken. Terug aan het restaurant zegt de eigenares ineens...ohhhh sorry we are closed...(t zal niet door gaan) na wat overtuigen maakt ze ons toch nog onze pizza's en het bier gaat weer vlot over de toog. Martine was bijna hare Bart kwijt...de eigenares zag Bart wel zitten...toch kreeg Martine een snelle nekmassage. Nadat alles op is wandelen we nog met de kids tot aan de familymarket om een ijsje en planten we ons op het strand. Vandaag een open sterrenhemel. We zoeken naar de sterrenbeelden en praten nog wat na. De dagen zijn hier serieus vermoeiend en we besluiten om ons bedje op te zoeken. Morgen de laatste dag op dit mooie eiland #veeltekort.

1. Leroi Brigitte:
    12 april 2018
    Geniet nog van jullie laatste dagen 😘😘😘😘