1 april...

2 april 2018 - Phuket, Thailand

Zondagochtend.....het is rustig aan het station te Alken. Om 11u staat iedereen paraat om de lange reis aan te vatten. Op de trein wordt er geklonken op een fijne reis... In Brussel zuid checken we in voor de thalys tot Schiphol.. In Schiphol worden we verlost van onze backpack....en met de hele bende door de controle....Nog even tijd voor een pintje en klm maar ook wij zijn er klaar voor.... Na het aperitiefke krijgen de kids frietjes met een hamburger. MC DONALDS IN DE SKY. Wij krijgen kip met rijst of veggi pasta. Een cognac en nog e koffietje en we zijn klaar voor een nachtje vliegen. 3 uurtjes voor landing wordt er nog een ontbijt geserveerd...Klm u was meer dan oke...Op tijd komen we aan op suvarnabhumi airport..suvernabhumi= Het gouden land. We halen onze barrage van de band...Krijgen voorrang als groep bij bangkokairways voor check in voor de vlucht tot Phuket. Eerst wordt er geld gewisseld...in de kelder van de luchthaven krijg je de beste rates. Dit zie je idd. Aan de lange rijen. Er blijft nog tijd over voor iets tussen de kiezen te steken. Sommigen doen zich te goed aan Mc Donalds. Anderen genieten al van de Thaise keuken. Tijdens de vlucht wordt er nog maar weer ens eten aangeboden. Na een uurtje vlucht komen we aan in Phuket. Nu onze taxi vinden....niet dus.... Hij stond ons op te wachten aan den international...thai style.... per minivan en een uur later checken we in bij blue ocean resort patong beach.. tijd voor aperitief en e plonske. Hoppa. Happy hour. De mai thai wordt aan de lopende band gemaakt..de mannen houden het op ettelijke pintjes. Dan zijn we klaar voor patong.... Eerst eten we bij pop restaurant en nadien een fixe wandeling langs het alom bekende bangla road. Iedereen is helemaal klaar voor zijn eerste nacht op Thaise bodem. Slaapwel